Οι ασπίδες κατά του καρκίνου του μαστού


Οι γυναίκες που υιοθετούν ορισμένες «φιλικές για το στήθος» συνήθειες μπορούν να μειώσουν τις πιθανότητες να εκδηλώσουν καρκίνο του μαστού, ακόμα και εάν έχουν κάποια στενή συγγενή που πάσχει από τη νόσο, σύμφωνα με μια νέα μελέτη. 

Η συστηματική γυμναστική, η διατήρηση υγιούς σωματικού βάρους και η κατανάλωση αλκοόλ με μέτρο προστατεύουν από τον καρκίνο του μαστού μετά την εμμηνόπαυση, ανακοίνωσαν επιστήμονες από το Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Ρότσεστερ, στη Νέα Υόρκη. «Με ή χωρίς οικογενειακό ιστορικό, ο κίνδυνος καρκίνου του μαστού ήταν χαμηλότερος στις γυναίκες οι οποίες είχαν και τις τρεις αυτές συνήθειες σε σύγκριση με όσες δεν τις είχαν υιοθετήσει», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Ρόμπερτ Γκρέιμλινγκ, αναπληρωτής καθηγητής Οικογενειακής Ιατρικής στο πανεπιστήμιο.

Η μελέτη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Breast Cancer Research» και πραγματοποιήθηκε μεταξύ 85.000 εθελοντριών, ηλικίας άνω των 50 ετών.
Στη διάρκεια πεντέμισι ετών παρακολούθησης, 1.997 γυναίκες διαγνώσθηκαν με διηθητικό καρκίνο του μαστού.

Αφού αφαίρεσαν από την ανάλυση όσες εθελόντριες είχαν προσωπικό ιστορικό καρκίνου του μαστού και όσες είχαν οικογενειακό ιστορικό πρώιμου (πριν από την ηλικία των 45 ετών) καρκίνου του μαστού, οι ερευνητές αξιολόγησαν την επίδραση του τρόπου ζωής στον κίνδυνο αναπτύξεώς του.

Η υιοθέτηση των τριών συνηθειών μείωνε τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού, είτε είχε μια γυναίκα οικογενειακό ιστορικό όψιμου (μετά την εμμηνόπαυση) καρκίνου του μαστού είτε όχι.

Απ’ όσες είχαν οικογενειακό ιστορικό και ακολουθούσαν τις τρεις συνήθειες, καρκίνο ανέπτυσσαν κάθε χρόνο οι 6 στις 1.000, ενώ δίχως τις τρεις συνήθειες αρρώσταιναν 7 στις 1.000.

Αντίστοιχα, στις γυναίκες χωρίς οικογενειακό ιστορικό, τα κρούσματα καρκίνου ήταν κατά μέσον όρο 4,6 ανά 1.000 γυναίκες ετησίως για όσες δεν ακολουθούσαν τις τρεις συνήθειες, έναντι 3,5 ανά 1.000 που τις ακολουθούσαν.

Οι εθελόντριες θεωρήθηκε ότι γυμνάζονται συστηματικά όταν αφιέρωναν 20 λεπτά την ημέρα επί τουλάχιστον πέντε ημέρες την εβδομάδα, σε δραστηριότητες που αύξαναν τους καρδιακούς παλμούς τους.

Το αλκοόλ
Αντίστοιχα, μέτρια κατανάλωση αλκοόλ έκαναν όσες έπιναν λιγότερα από 7 ποτά την εβδομάδα, ενώ υγιές σωματικό βάρος θεωρήθηκε πως είχαν όσες διέθεταν Δείκτη Μάζας Σώματος από 18,5 έως 25 (υπολογίζεται όταν διαιρεθεί το τετράγωνο του βάρους σε κιλά, με το τετράγωνο του ύψους σε μέτρα).
Ο καρκίνος του μαστού είναι ο πιο συχνός καρκίνος στις γυναίκες, αποτελώντας το 16% των συνολικών περιστατικών καρκίνου σε αυτές.
Κάθε γυναίκα έχει μία πιθανότητα στις δέκα να τον εκδηλώσει. Ετησίως ανιχνεύεται σε περισσότερες από 1,3 εκατομμύριο γυναίκες παγκοσμίως, ενώ στην Ελλάδα τα νέα περιστατικά υπολογίζονται σε 4.500 τον χρόνο.
7+1 συμβουλές προστασίας
Η δρ Αν ΜακΤίρναν, από το Κέντρο Μελέτης του Καρκίνου Fred Hutchinson, παρέχει μερικές συμβουλές για την προστασία από τον καρκίνο του μαστού:
1. Προσέξτε το σωματικό βάρος σας.
2. Προσέξτε τι τρώτε. Να προτιμάτε λαχανικά, φρούτα, όσπρια, προϊόντα ολικής αλέσεως, άπαχες πρωτεΐνες (λ.χ. ψάρια ή στήθος κοτόπουλου), λίγα λίπη (κυρίως ελαιόλαδο) και να περιορίσετε όσο μπορείτε ροφήματα με ζάχαρη, επεξεργασμένους υδατάνθρακες (λ.χ. λευκό ψωμί) και κόκκινο κρέας.
3. Να γυμνάζεστε συστηματικά.
4. Μην πίνετε πάνω από 1 ποτό την ημέρα.
5. Αποφύγετε την ορμονική θεραπεία υποκατάστασης μετά την εμμηνόπαυση.
6. Συζητήστε με τον γιατρό σας το ενδεχόμενο προληπτικής φαρμακευτικής θεραπείας, ιδίως αν έχετε ισχυρό οικογενειακό ιστορικό καρκίνου του μαστού.
7. Μην καπνίζετε.
8. Να θηλάσετε τα παιδιά σας όσο περισσότερο μπορείτε.
Πηγή:  www.tanea.gr

0 Σχόλια - Παρατηρήσεις:

Δημοσίευση σχολίου

Join The Team

top