Υπάρχουν παράγοντες που μπορούν να αξιολογηθούν μέσω αιματολογικών εξετάσεων και να αλλάξουν ριζικά την κατάσταση του ανοσοποιητικού μας;

Οι ιογενείς λοιμώξεις, ιδιαίτερα κατά τους χειμερινούς μήνες, είναι κάτι που απασχολεί πολύ κόσμο.

Μπορούμε να κάνουμε κάτι για να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας και να μειώσουμε την πιθανότητα να αρρωστήσουμε;

Η κατανάλωση φρέσκων φρούτων και λαχανικών ήταν και είναι η πρώτη σύσταση των γιατρών, ιδιαίτερα σε περιόδους ιώσεων.

Στο παρελθόν, το πρόβλημα ήταν ότι το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού δεν είχε τη δυνατότητα να καταναλώνει άφθονα φρούτα και λαχανικά. Σήμερα ενώ υπάρχει αφθονία φρούτων και λαχανικών, αυτά δεν είναι πια τα ίδια. Η θρεπτική τους αξία έχει μειωθεί δραματικά.

Οι βιταμίνες, τα μεταλλικά στοιχεία και τα υπόλοιπα θρεπτικά συστατικά που περιείχαν τα φρούτα και τα λαχανικά συνέβαλαν στη φυσική ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Τα τελευταία 50 χρόνια, λόγω της υπερκαλλιέργειας των εδαφών και της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος, τα φρούτα και τα λαχανικά έχουν χάσει το μεγαλύτερο μέρος της θρεπτικής τους αξίας.
  
Πρέπει κανείς να καταναλώσει 10 μερίδες φρούτων και λαχανικών για να προσλάβει την ίδια ποσότητα θρεπτικών συστατικών που θα έπαιρνε από μια μερίδα, πενήντα χρόνια πριν!

Τι Μπορούμε να Κάνουμε Σήμερα;

Μπορούμε να κάνουμε κάτι για να θωρακίσουμε την υγεία μας και να αξιολογήσουμε τη κατάσταση του ανοσοποιητικού μας;

Ναι! Στη πραγματικότητα είναι αρκετά αυτά που μπορούμε να κάνουμε προς αυτή τη κατεύθυνση.

Οι 2 βασικοί παράγοντες, που μπορούν να αξιολογηθούν μέσω αιματολογικών εξετάσεων και να αλλάξουν ριζικά την κατάσταση του ανοσοποιητικού μας και της υγείας μας είναι:

  • Η βιταμίνη D και
  • Η ινσουλίνη
Τη δεκαετία που πέρασε και ιδιαίτερα τα τελευταία τρία χρόνια, οι γνώσεις μας αυξάνονται συνεχώς σχετικά με τη δράση αυτών των δύο πανίσχυρων ορμονών που καθορίζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την καλή μεταβολική λειτουργία του οργανισμού μας.

Βιταμίνη D

Παρόλο που αναφέρεται ως βιταμίνη στην πραγματικότητα πρόκειται για μια πολύ ισχυρή ορμόνη. Η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για τη σωστή λειτουργία κάθε κυττάρου μέσα στο σώμα μας.

Έχω αναφερθεί στο παρελθόν αρκετές φορές στην βιταμίνη D και πόσο σημαντικό ρόλο παίζει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Όσο όμως και αν μιλήσουμε γι αυτό δεν είναι αρκετό ώστε να περιγράψουμε πλήρως τη σημασία αυτού του παράγοντα στην υγεία μας.

Οι αναφορές σχετικά με την προστασία που προσφέρει η βιταμίνη D πληθαίνουν συνεχώς. Νέα στοιχεία έρχονται από τα  πλέον αξιόπιστα ερευνητικά κέντρα και δημοσιεύσεις σε ιατρικά περιοδικά όπως η Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ, η Mayo Clinic και το Archives of Internal Medicine.

Το Μάιο του 2009 δημοσιεύτηκε στο Archives of Internal Medicine σχετική μελέτη η οποία κατέληγε στο συμπέρασμα ότι όσο υψηλότερα είναι τα επίπεδα της βιταμίνης D στο αίμα τόσο μικρότερη είναι η πιθανότητα να νοσήσουμε από ένα κοινό κρυολόγημα ή γρίπη.

Η βιταμίνη D ενεργοποιεί πάνω από 3000 διαφορετικά γονίδια και βοηθάει στην παραγωγή 200 ενδογενών (που παράγει το σώμα μας) αντιβιοτικών ουσιών.

Μελέτες οι οποίες εξέτασαν την εξέλιξη της υγείας μεγάλου αριθμού συμμετεχόντων, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η βιταμίνη D μειώνει σε σημαντικό βαθμό τη πιθανότητα θανάτου από οποιαδήποτε αιτία.

Για να έχουμε αυτά τα οφέλη θα πρέπει τα επίπεδα της βιταμίνης D στο αίμα μας [(ΟΗ)25D3] να βρίσκονται όσο το δυνατόν πλησιέστερα στη βέλτιστη τιμή (πάνω από 60 ngr/ml).

Θεωρώ ότι είναι πρωτεύουσας σημασίας ο καθένας από εμάς να γνωρίζει ποια είναι τα επίπεδα της D στο σώμα του, εφόσον τα τελευταία 3 χρόνια αναδεικνύεται ως ο σημαντικότερος παράγοντας για την υγεία μας.

Ινσουλίνη

Η ινσουλίνη είναι μια ορμόνη που έχει συνδεθεί με τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα μας και το διαβήτη. Παρά το γεγονός ότι είναι υπεύθυνη για τη ρύθμιση του σακχάρου, αυτό είναι ένα μικρό μόνο μέρος της δράσης της.

Μέχρι την ανακάλυψη της λεπτίνης (της ορμόνης που ρυθμίζει τα αποθέματα λίπους στο σώμα μας), η ινσουλίνη θεωρείτο η πρώτη τη τάξει ορμόνη στο σώμα μας. Η ινσουλίνη παίζει καταλυτικό ρόλο στη σωστή λειτουργία των υπόλοιπων ορμονών, όπως αυτών του θυρεοειδούς, της αδρεναλίνης, της τεστοστερόνης κ.λπ.


Τα επίπεδα ινσουλίνης που παρατηρούνται στο σύγχρονο άνθρωπο, είναι 5 έως και 10 φορές υψηλότερα, σε σχέση με αυτά που είχε ο άνθρωπος μόλις πενήντα χρόνια πριν.

Σύγχρονες έρευνες μας δείχνουν ότι η γενική κατάσταση της υγείας μας και η διάρκεια ζωής μας εξαρτώνται από τα επίπεδα ινσουλίνης. Όσο πιο χαμηλά τόσο καλύτερα. Το γήρας, η προδιάθεση για φλεγμονές, λοιμώξεις, καρδιολογικά νοσήματα και καρκίνο σχετίζονται άμεσα με τα επίπεδα της ινσουλίνης.

Ινσουλίνη και βιταμίνη C

Όταν μιλάμε για ενίσχυση του ανοσοποιητικού σχεδόν πάντα υπάρχει αναφορά και στη βιταμίνη C. Υπάρχουν εργασίες που αναφέρουν ότι ενισχύει το ανοσοποιητικό μας  και  άλλες που δηλώνουν το ακριβώς αντίθετο.

Γιατί λοιπόν η βιταμίνη C κάποιες φορές είναι αποτελεσματική ενώ άλλες όχι;

Το ανθρώπινο είδος είναι από τα λίγα είδη που δεν παράγουν τη δική τους C και πρέπει να την λάβουν εξωγενώς. Η βιταμίνη C παράγεται από την γλυκόζη και έχει παρόμοια δομή με αυτή. Αυτό σημαίνει ότι ανταγωνίζονται η μια την άλλη μέσα στο σώμα. Τα λευκά αιμοσφαίρια που είναι υπεύθυνα για την άμυνα του οργανισμού χρειάζονται αυξημένες συγκεντρώσεις C στο εσωτερικό τους για να διαχειριστούν τα μικρόβια και τους ιούς.

Όταν καταναλώνουμε τροφές που ανεβάζουν τα επίπεδα του ζαχάρου στο αίμα, η ζάχαρη ανταγωνίζεται τη βιταμίνη C. Εκατό γραμμάρια ζάχαρης (ένα γλυκό) καταστέλλουν το ανοσοποιητικό μέχρι και 75% για αρκετές ώρες.

Υψηλά επίπεδα ινσουλίνης λοιπόν, αντικατοπτρίζουν δυσλειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

Eίναι ζωτικής σημασίας να διενεργείται σε όλο τον πληθυσμό μέτρηση της ινσουλίνης νηστείας και των επίπεδων λεπτίνης, ως κομμάτι του ετήσιου προληπτικού ιατρικού ελέγχου και ιδιαίτερα σε εποχές επιδημίας γρίπης.
Πηγή:  www.drtsoukalas.com

2 Σχόλια - Παρατηρήσεις:

Ανώνυμος είπε...

Έχω ακούσει ότι βοηθάει στην άμυνα του οργανισμού το ιπποφαές. Τι άποψη έχετε; Μήπως έχει παρενέργειες;

Stefanogiannis είπε...

H ουσία αυτή ανήκει στην κατηγορία των εναλλακτικών σκευασμάτων, των οποίων η δράση δεν έχει μελετηθεί επαρκώς από την επιστημονική κοινότητα. Επομένως, καθένας την καταναλώνει με δική του ευθύνη, αφού τόσο η δράση όσο και οι παρενέργειές της δεν είναι ξεκαθαρισμένες.

Δημοσίευση σχολίου

Join The Team

top